DREAMS DO COME TRUE #30

FÖRRA DELEN:
- OH! You almost scared me there.. it's fantastic! Now i don't have to be worried. - Never darling. But i have to go now! I call you tomorrow. I love you the most my beautiful. - I Love you too, my Justin. - Bye my Sarah! Mamma ropade att det var mat.. Så jag sprang ner för att äta.


Kyckling med ris & sås, mums!
Vi satt länge och bara pratade och myste. Jag hade ju ändå världens bästa mamma och pappa..
Tänk att dem fixat så att vi skall bo nära Justin, bara för min skull så att jag ska kunna träffa han oftare!? Underbart.
-
Jag tackade för maten, och bestämde mig för att ta en promenad i kvällssolen (den var runt 7-8 nu) upp till konsum och köpa mig något gott till kvällen. När jag promenerade där ute, värmde solen mot mina bruna ben. Mina Ray-bans skyddade perfekt mot den ändå ganska svaga solen nu. Jag fick en sån överväldigande känsla. Något av det jag skulle sakna mest, var Svensk Sommar. När det nu var varmt och fint väder då. Detta hade ändå varit en väldigt varm sommar (men den var inte slut än) med tanke på dem andra. Jag skrattade till för mig själv, det var så "typiskt Sverige". En gumma med rollator tittade konstigt på mig. Jag fnissade ännu lite mer. Hon glodde ännu konstigare på mig. Åh! Just i denna stund önskade jag att Bella & Cassie var här så vi kunde dött av skratt tillsammans. Vi med vår konstiga humor! Så jag bestämde mig för att ringa dem. Jag ringde först Cassie, sedan kopplade jag in Bella på samma linje.
- Hejsan tjejer! Sa jag glatt.
- Hej dääär.. Sa Cassie.
- HEJ skrek bella.
Jag skrattade.
- Haha, vart är ni? Undrade jag medans jag formade ett hjärta av grus med min fot.
- Hemma! Dudå? Sa Bella.
- Jag är också hemma! Flikade Cassie in.
- Jag är uppe vid konsum. Lust att komma och hänga lite? Sedan hänga med hem till mig och mysa framför tvn?
Sa jag ivrigt.
- Jaaaaa! Utbrast Bella.
- Sounds like a great idea! Du är inte så korkad som du egentligen är ibland.. Sa Cassie. Och man kunde höra på rösten att hon flinade.
- Är du säker på att du vågar ta dig hit? Jag har stora nävar ska du veta din groda!! Sa jag och låtsades låta förolämpad.
Dem skrattade bara.
- Aja, vi får väl se. Jag är där uppe om 6! Sa Cassie.
- Jag med! Sa Bella.
*Klick*
Båda la på och jag satte mig på bänken utanför konsum och blundade mot solen, samtidigt som jag "solade" lite.
Efter några minuter hörden några harklingar. Jag ryckte till. Oj somnade jag?
- Nejmen hejee... Är ni redan här? Sa jag och försökte verka normal.
- Jo tänk för att vi är det.. Somnade du eller? Sa Bella med ett brett flin på läpparna.
- Neej! Varför skulle jag det? Sa jag oskyldigt.
- Öh.. Ja du. Sa Cassie och fnissade.
- Äsch, kom nu så går vi in och köper något gott!
Vi valde några chips, och lite dipp till det. Med oss fick vi även en stor flaska cola & en påse lösgodis.
(klicka på bilderna för att se större! Bild nr. 1 är egenfotad av mig emelia och kopiering förbjuden! (©) bild nr 2 & 3 är från google.)

- Shit vad tjocka vi är! Utbrast jag och skrattade när jag inspekterade det vi köpt.
Dem andra nickade och skrattade med mig.
Vi tog en omväg så vi kunde gå vid vattnet en stund och bara prata lite med varandra. Det var riktigt mysigt!
Bella & Cassie var ändå dem jag skulle sakna allra mest i Sverige! Så underbara vänner.
När vi kom hem gjorde vi iordning skålar och glas och dukade fram på bordet framför tvn i mitt vardagsrum.
- Vad skall vi se? Undrade jag.
- Ja du.. Det är en bra fråga. Sa Cassie, fullt upptagen med att "provsmaka" som hon uttryckte det, chipsen och godiset.
- Hallååe! Spara lite till oss och hjälp till att bestämma vad vi ska kolla på! Sa Bella och petade på Cassie.
- Okej då.. Sa hon och suckade. Vi satt lutade över tidningen och försökte bestämma oss för vilket program som vi skulle titta på. Vi bestämde oss för att titta på "Horsewhisperer" som tydligen gick på filmkanalen. Vi satt alla och snyftade som dårar när det blev paus. Vi ryckte till av att min mobil plingade till. Det var ett sms från Justin.
Det stod:
"Hi the most beautiful girl in the world! Put on channel 3, i'm on Ellen. I'm gonna say something special. ;)
Hope everything is good! Love /Justin"

Jag bytte till kanal 3.
- Hallåå! Varför bytte du!? Sa Cassie surt.
- Äsch, det var ändå reklam och dessutom ska Justin vara med i Ellen nu! Titta där kommer han, schhhhh!
- Hihi. Fnissade Bella & Cassie.
Han var lika snygg som vanligt. Snyggare. Han blev bara snyggare för var dag som gick. Jag suckade.
Vilken tur jag har som har världens underbaraste och snyggaste pojkvän. Men vad jag saknade honom!
Hon frågade lite hans film Never say never. Och lite andra vanliga saker. Jag satt och drömde mig bort om honom..
När jag plötsligt hör henne säga..;
- So Justin.. here comes the question i think every girl wants to know.. Are you single or do you have a girlfriend?

:O TA TA TAAA! Spännande va!? Hihi, så elak jag är som avslutar mitt i spänningen. Men då längtar ni ju mer! Så vad tror ni nu då? Vad kommer Justin svara? Ja/Nej/Skämta bort det? Kommentera!
-
För nu var jag faktiskt snäll och la upp ett till kapitel när vi inte ens fått 16 kommentarer. Inte ens 10 fick vi.
Men jaja. Så snäll är jag! Så nu vill jag ha EXTRA mycket kommentarer för att ni ska få nästa del! Ni avgör när den kommer. Ha det bra! ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Snälla mer!! Är nästan beroende av denna novellen <3

Jag tror han kommer säga att han har flickvän eftersom han skrev ju att han skulle säga något speciellt :)

Ville bara säga att jag tror att detta är min favoritnovell av de jag läser. Ni skriver sjukt bra.

2011-02-13 @ 01:35:05
URL: http://johannamalmgren.blogspot.com
Postat av: Miia

Jätte bra älskar novellen!:D

2011-02-13 @ 01:38:27
Postat av: Julia s

Spännande..!!! Men man fattar att han Kmr sägga ja! För han kan väll it sägga åt henne att kolla å sen ba sägga Neeeej ! Haha skulle låta lite dumt!!

2011-02-13 @ 09:02:59
Postat av: Anonym

Håller med Julia S haha men för att få lite drama kan han säga nej eller skämta bort det ;)

2011-02-13 @ 10:59:17
Postat av: Svarten97

bra kapitel.. bra komentarer över ;D

2011-02-13 @ 12:25:10
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Ida

Jättebra novell ni är superduktiga + vill bara säga att den där bilden som ni hade tagit själva var supersnygg! :D

2011-02-13 @ 15:42:29
Postat av: Anonym

Skit bra, fortsätt!!

2011-02-13 @ 16:07:38
Postat av: Anonym

Skit bra!

2011-02-13 @ 16:20:20
Postat av: Scullcandyphoto.blogg.se

Hihihiiii =D Kan knappt vänta tills hon har flyttat dit haha! :D

2011-02-13 @ 17:36:09
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
Postat av: Alice

Ååå! Jag kan inte vänta, så otroligt bra novell! xD<333

2011-02-13 @ 19:19:13
URL: http://aalicees.blogg.se/
Postat av: B E C C A

ÅÅÅÅH vad duktig du är emelia! :D

Skitbra! Han måste säga att han har en flickvän :O

2011-02-13 @ 19:29:18
URL: http://justinbieberfairytale.blogg.se/
Postat av: Nicoole

Haha spännande men tror att han kommer säga att han har en flickvän eller så kanske han frågar om han får sjunga en låt som han skrivit som ger ett svar på Ellens fråga ... Jättebra skrivit iallafall :)

2011-02-13 @ 21:53:18
Postat av: Anonym

såå bra, meraa nu :D

2011-02-13 @ 22:07:05
Postat av: Mooa ''Den Bästa'' Bieber

Skiit braa x))

2011-02-13 @ 23:08:38
URL: http://uandmee.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

jäääätte jätte bra !!!!!!

2011-02-14 @ 00:30:50
Postat av: Kajsa

så sjukt bra mmmmmmeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!

2011-02-14 @ 15:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0