Dreams do come true #4

5 minuter sedan. Uups! Jag skyndade mig ut ur taxin. Jag letade länge runt efter ingången. Men det var svårt att hitta. Tillslut hittade jag äntligen något som såg ut som 3B. Jag skyndade mig in. Var det här verkligen rätt?

Det var helt dött där inne. Jag gick vidare in i någon korridor. Jag tog upp mobilen, och skulle precis ringa Bella & Cassie. Då jag stötte emot något, jag ramlade omkull på marken. - Aaouch! Utbrast jag. Jag kollade upp på personens chockade ansikte...

 

Oj shit, kan det vara möjligt?!

 

  • J-justin Bieber?

  • Haha yep, what are you doing here? Are you lost?

  • Ehh yeah, i´m sorry but I was trying to find 3B. I was supposed to meet my friends there! They have been at your concert and they REALLY love you, haha.

  • Haha okey.. so you are not a beliber..?

  • Uhhm no, but I know a lot of your songs.

  • Nice to meet a girl that not screams all the time, haha.

  • ="margin-bottom: 0cm;">I understand that, but anyway can you help me find 3B?

  • Yes but I can´t show you because there´s a lot of girls out there..

 

Haha shit, han va faktiskt ganska söt täntke jag.. och inte visste jag att jag skulle kunna prata såhär bra engelska utan att typ tänka efter hela tiden.

Han förklarade vägen för mig och jag gick åt det hållet men plötsligt tar han tag i min axel och säger:

 

  • Wait, what´s your name? Sa Justin.

  • Sarah Petterson. Svarade jag.

  • Okey, really nice to meet you, do you live here? Frågade han mig.

  • No i´m here with my friends Bella and Cassie and we stay here until sunday. We live in Gothenburg.

  • Okey sunday me to! Gothenburg.. nice! So.. you think we can like.. watch a movie or something tonight.. just you and me? I don´t know anybody here and you seem very sweet. Sa han generat.

 

Jag kunde inte förstå att han typ, bad om en dejt? Men varför skulle jag tacka nej åt det, rätt coolt att gå på bio med självaste Justin Bieber och jag kan ju säga till dem andra att jag ska träffa Alma en stund bara så kör på nu Sarah intalade jag mig själv!

 

  • Okey, nice! I´m in! Sa jag lite halvflörtigt.

  • Yeah cool, so where do you live..?

 

Jag förklarade för honom och vi kom fram till att vi bodde på samma hotell men att så fort han visade sig offentligt så maskerar han sig alltid på olika sätt som hattar, glasögon och annorlunda kläder..

 

  • So.. ten pm outside my room – nr. 132, okey?

  • Great see you later then. Sa jag och gick nu till 3B enligt hans beskrivning.

Och två minuter senare såg jag dem och nu fick jag ju låtsas som ingenting hade hänt:

 

  • Heej tjejer, hur var konserten?! Halvskrek jag.

  • HELT GAAAALET, och vet du han TITTADE på mig!!! Skrek Bella så högt hon bara kunde.

  • OCH MIG MEEED! Skrek Cassie ännu högre.

  • Oh herregud, hoppas ni hade trevligt iaf. Jag har lovat Alma att göra en sak hemma hos henne, hon behövde hjälp med en sak men jag kommer om några timmar men det är okej för er va? Ni har väl ändå en hel del att snacka om, haha? Sa jag.

  • Jaaaaaaaa, men det är lugnt, och vet du?! Han kommer nästa år med sa han! Vi ska redan boka biljetter! Skrek dem samtidigt!

  • Haha gör ni det, så kan vi ju göra om denna resan också haha, vi ses inatt då haha, pusspuss!

 

Jag ville inte gå hem med dem för då skulle dem säkert undra vad jag höll på med för jag sa ju att jag skulle hem till Alma så jag låtsades gå åt andra hållet och när de hade gått runt hörnet så vände jag och lånade en toalett på Burger king och bättrade på sminket. Nu var klockan kvart i tio så jag gick diskret mot vårat hotell och tog hissen fast hoppade denna gången av en våning tidigare. Efter tre minuters väntande utanför hans rum så såg jag honom komma mot mig, och shit tänkte jag, killen var ju snygg!

 

  • Hey Sarah, I´m just gonna put some new clothes on before we go, do you follow me in? Frågade han mig.

  • Okey, sure. Svarade jag lite nervöst.

  • So.. what do you like for sort of movies? Frågade han snällt.

  • Ehhm, magic things and yeah you know.. like harry potter! Svarade jag generat.

  • You do?! I LOVE THEM, have you seen the latest? Frågade han glatt.

  • No, have you?

  • No, do you want to see it tonight, with me? Sa han gulligt.

  • Yeah ofc! Sa jag och han låste sin dörr och vi började gå mot utgången.

 

Han var verkligen jättesnäll och ganska gullig i hans förklädnad, det måste verkligen vara jobbigt att vara så känd ibland! Så jag fick ta hand om det mesta så att ingen skulle få reda på att det var han, och även för att jag kunde svenska såklart haha.. Vi köpte popcorn och massa dricka och satte oss på våra platser och snart skulle filmen börja.

 

  • If you get scared Sarah, my hand is here for you, haha. Sa han flirtigt och jag blev lite generad.

  • Haha yeah right Bieber. Svarade jag lite kaxigt.

______________________________________________
Vad tycker ni om novellen än så länge? :D
Och vad tycker ni om att Justin pratar engelska till skillnad från vissa andra noveller? Vi tycker att det är mer realistiskt och roligare, för då lever man sig in i det mycket mer, eller hur? :D För hur troligt är det att han snackar svenska lixom..?
Sprid gärna till era vänner för vi vill ha ännu mer kommentarer!
Tack alla söta beliebers som kommenterar så fint - underbara är ni!




Kommentarer
Postat av: Anonym

ASBRA! meeeeeraa!

2011-01-09 @ 15:55:53
Postat av: Anonym

AS BRA , jag tycker det är skitbra att han pratar engelska , azuuuuum ... Mermermernermeeeeeeeeeeeeeer :'<3

2011-01-09 @ 16:00:30
Postat av: Claudia

Keep on writing :D:D:D

2011-01-09 @ 16:53:57
URL: http://www.cclaudiavisser.blogspot.com
Postat av: sanna

AS BRAAAA ;)

2011-01-09 @ 18:13:32
Postat av: thihi

BRA! Men snälla, gå inte för fort fram som alla andra noveller gör :p

2011-01-09 @ 18:19:56
Postat av: Sofie

Nejnej, det ska vi verkligen inte göra, vi har verkligen tänkt till! :D

2011-01-09 @ 18:30:46
URL: http://sofiestalros.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0