Dreams do come true #1

Hon heter Sarah & är 15 år gammal. Hon är inget fan av Justin Bieber, men vet vem han är eftersom hennes 2 bästa kompisar, Cassandra (hon kallas Cassie) och Bella är stora fan! Förra Julen fick dem i julklapp en resa till Stockholm, där ska dem vara en hel vecka själva. Dem har också fått biljetter till Justin Bieber's konsert då, eftersom han kommer precis när dem åker dit. Snacka om timeing! Men det är bara Cassie & Bella som ska gå på konserten. Sarah skulle göra någonting annat då. Men nu är dem taggade eftersom dem sett fram emot det här i ett halvår nu!



 

5...4...3...2...1...0, AAAHHH skriker alla!

Glad sommar! skriker fröken i bakgrunden men hörs knappt för alla elever skriker som galningar!

Vi får varsin ros av fröken och vi säger hejdå till henne, äntligen slut på denna terminen! Åttan hade varit helt okej men ändå skönt att sluta och nu är vi äntligen påväg härifrån, jag och mina två bästa kompisar Bella och Cassandra, skulle hem till Bella för att bada i hennes pool som invigning av sommaren!

- Den första som hoppar i är bäst, skriker dem till mig och vi byter snabbt om och njuter av värmen!

- Asså guud va skönt, kan ni fatta att hela åttan är slut nu och att vi har ett sommarlov framför oss innan nian börjar?! Sa Bella.

- Nej och kan ni fatta att det bara är tre dagar kvar tills vi åker upp till Stockholm och kan ni fatta att om fyra dagar ser vi honom, på riktigt, JUSTIN BIEBER! Sa Cassandra

- Åååh va ni är jobbiga, han är ju bara en människa sa jag till dem retandes!

- Men han är våran kärlek Sarah! Skrek dom skrattandes till mig.

 

Jag är verkligen inget galet fan av honom som dem är men jag ska följa med till Stockholm iaf, men jag tänker inte gå på konsterten utan jag ska hitta på något kul med en kompis jag har i Stockholm undertiden! Vi hade bestämt att vi skulle sova över hos Bella ända tills vi åker, för hon har så himla stort och lyxigt hus och mina och Cassandras föräldrar jobbar ändå bara hela tiden.

- Vad ska vi göra ikväll då tjejer? Sa Bella.

- VÅRAN SPECIAL! Skrek jag och Cassandra direkt!

 

Våran special som vi säger innebär att först åker vi in till stan, tar en fika och shoppar massor av grejer som man kan ha på ett hemmagjort spa, och sen åker vi hem och förbereder det och sitter i bellas stoooora badrum med tända ljus i bubbelpoolen med masker i hela ansiktena och bara snackar skit som alla tjejer gör!

- Okej, det blir bra, ska bara säga till mamma att vi kommer hem om en stund så åker vi sen! Sa bella.

- Gör så, sa vi och vi började klä på oss kläder och fixa oss!

 

Efter några timmar hade vi haft vårat mysiga spa och det var lika kul som vanligt! Vi bestämde oss för att somna till en film, våran favorit mean girls, klockan 2 på natten, haha!

 

Nu var det bara två dagar kvar tills vi skulle börja våran första resa som vi ska åka helt själva på, vi skulle åka tåg till Stockholm, och våra föräldrar hade bokat skjuts till hotellet och ett stort fin hotellrum som vi skulle bo på i en hel vecka! Vi skulle nämligen förutom konserten ha en shoppingvecka i Stockholm och detta hade vi sparat till sedan julafton då vi fick denna underbara resan av våra föräldrar!

 

Dagarna rullade på snabbare än någonsin och vi hade redan blivit bruna och fina av solen och många dopp i Bellas fina swimmingpool hade vi gjort! Nu var det kväll, kvällen innan vi skulle åka och vi var så speedade och kunde knappt sova. Klockan var 22.00 och det var ju inte alls mycket men vi skulle upp klockan 07.00 för att inte missa tåget som gick strax därpå så vi behövde verkligen sova nu för det väntade en lång och jobbig dag, dagen efter. Vi snackade lite och som vanligt bestod ungefär 90 % av snacket av självaste justin bieber, men jag tyckte det var rätt gulligt att höra på, hur kan man veta så mycket om någon man inte känner? Den frågan ställer jag till mig själv ungefär varje dag. Strax därpå somnade vi.

Riing riiiing, riing riiing!!! Det var väckarklockan och jag stängde snabbt av den! Haha Bella och Cassandra hade inte vaknat än och de gjorde dem inte heller hur mycket jag än skakade om dem, så då kom jag på en idé, OOOMMMGGG TITTA DET ÄR JUSTIN BIEBER!!! skrek jag!

- VAAAAAAAA VAAAAARTT?!?!?!? skrek dem båda samtidigt och flög upp ur sängen

- Haha jag visste att det skulle funka, kom nu era slöisar, vi måste skynda oss nu så att vi inte missar tåget. Sa jag.

- Åhh det där var inte snällt alls! Sa Cassandra surt.

- Nej verkligen inte Sarah, hämnden är ljuv! Höll Bella med.

- Jaja, kom nu så äter vi frukost. Sa jag.

 

Vi klädde på oss och gick ner och åt frukost, hennes mamma hade gjort pannkakor till oss, perfekt!

 

-Godmorgon tjejer, sovit gott? Hoppas ni är redo för idag börjat ett stort äventyr för er! Vi åker om 20 minuter så skynda er nu så bär jag och pappa ut era väskor sålänge. Sa bellas mamma.

- Japp det har vi och vi är såå taggade! svarade vi alla tre.

- Kan du räcka mig sylten Cassandra? Frågade jag och tre sekunder efteråt hade jag sylt i hela mitt ansikte!

- HAHAH DÄR FICK DU! Skrattade dem.

- Det där var sååååå inte okej, spelet har bara börjat haha! Sa jag.

 

Efter frukosten så gick vi upp till hennes rum igen och vi sminkade oss och gjorde allt det där en tjej gör på morgonen, en timma senare satt vi på tåget, dethär kommer bli det bästa jag någonsin gjort, det känner jag på mig...

 

_________________________________________________

Nu har ni fått den första delen av våran första novell så om vi inte skriver jättebra här i början så vet ni varför! Men nu hoppas vi på minst lika många kommentarer som vi fick i förra inlägget och att ni ska fortsätta följa och kommentera våran blogg för ni anar inte hur glada vi blir! Och ju mer komplimanger... ju bättre novell ;)<3

Något vi gärna också vill ha är konstruktiv kritik, så ni kan tala om för oss vad vi kan förbättra osv. Tack så mycket & glöm inte kommentera!

och   (lite)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Har precis hittat eran novell och tycker att den verkar super duper bra:D

2011-01-07 @ 23:26:08
Postat av: Jinet

Snälla sluta spamma våran blogg. Vi kommer inte att godkänna era kommentarer så det är helt onödigt.

2011-01-07 @ 23:28:27
URL: http://bieberstorys.blogg.se/
Postat av: Sanna

Den var otroligt bra,, längtar tills nästa ;)

2011-01-08 @ 00:08:05
Postat av: Scullcandyphoto.blogg.se

Bra novelldel!

2011-01-08 @ 00:08:14
URL: http://scullcandyphoto.blogg.se/
Postat av: Christoffer Jonsson

Jag älskar Justin Bieber. Eran blogg är så bra <33333333333 puss puss tjejer!

2011-01-08 @ 00:21:08
Postat av: Neejra<3'

braa början:)

2011-01-08 @ 02:18:29
Postat av: Julia

jätte bra meer

2011-01-08 @ 07:41:13
Postat av: Anonym

as bra , ja vill läsa mer mer mer , sluta aldrig ! <3

2011-01-08 @ 11:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0